onsdag den 15. februar 2012

Camouflerede kødboller

Her til aften havde vi besøg fra Holbæk og jeg serverede denne dejlige ret. Du skal bruge 400g oksekød, 1 lille løg (skåret i tern), 1 presset hvidløg, 1 æg, 1 spsk. hvedemel, 2-3 spsk. vand, 1 spsk. oregano, salt og peber. Farsen formes til ca. 16 kødboller, fordeles i et ildfast fad og sættes i ovnen ved 180 grader i 20 min.



 Imens laves grøntsagssaucen. Du skal bruge 1 løg, 1 fd. hvidløg, 1 spsk. olie, 1 squash, 2 røde peber, 1 spsk. tørrer oregano, lidt chili, 1 ds. hk. tomater, 1 dl vand, 100g ost, salt og peber.
Hak løg og hvidløg og svits det. Tilsæt squash og peber som er skåret i tern i 2 min. Tilsæt tomaterne, skål dåsen med vand og tilsæt det. Lad retten simre i 5 min. og smag til med salt og peber. 

 Når kødbollerne er færdige hældes saucen over, osten fordeles og retten sættes i ovnen i 20 min.


Som tilbehør lavede jeg en sprød salat, flute og ris. Velbekommen!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar